Archiwum listopad 2015


Modele 
lis 18 2015 Rower 24 cale kontra rower 26 cali i większe...
Komentarze: 0

Nie da się ukryć, że rower 24 cale to rower raczej nietypowy. W powszechnym użytku najczęściej znajdzie się rower 26 cali, a nie rower 24 cale. Związane jest to z bardzo wieloma cechami przede wszystkim samego koła, które wbrew pozorom wynikającym z prostoty jego konstrukcji, jest czymś niezwykle złożonym. Rower 24 cale to przede wszystkim bardzo duża dynamika. Mniejsze koła pozwalają na lepsze przyspieszenie oraz znacznie łatwiej się nimi steruje. Spowodowane jest to przede wszystkim tym, że bezwładność charakteryzującą rower z takimi kołami jest znacznie mniejsza i potrzeba mniej siły na dokonanie wszelkich korekt. Rowery większe, zwłaszcza te najpopularniejsze z średnicą koła wynoszącą 26 cali, prowadzi się ogólnie łatwiej w typowych zastosowaniach. Im większe koło, tym większą prędkość można osiągnąć bez konieczności nadmiernego wysilania się. Ma to znaczenie głównie na łatwych trasach, gdzie pomaga nam grawitacja. Typowy rower 24 cale nie będzie przeznaczony do jazdy szosowej, ale też nie do jazdy górskiej, ponieważ rowery MTB już od dawna stosują głównie koła 28 calowe ze względu na nieporównywalnie większą łatwość radzenia sobie z niewielkimi kamieniami czy wystającymi korzeniami.

Modele 
lis 14 2015 Unibike Evolution, czyli w góry i do miasta...
Komentarze: 0

Czasami nasz kraj wyprzedza globalne trendy. Nie dzieje się to zbyt często, ale w przypadku rowerów można powiedzieć, że jest to w zasadzie standard. Ostatni przypadek takiego stanu rzeczy można zaobserwować przyglądając się z bliska rowerom z serii Unibike Evolution, które chociaż są z założenia rowerami typowo górskimi, sprawdzają się idealnie w warunkach miejskich. Moda na to, by wykorzystywać rowery górskie w mieście, pojawiła się nad Wisłą na długo przed tym, jak zaczęły robić to inne narody. Każdy chciał mieć rower, ale jak wiadomo, góry są tylko na południu kraju, więc siłą rzeczy wykorzystywane były one w miastach. Okazało się, że jest to bardzo wygodne, bo jeśli popatrzymy na rower Unibike Evolution, jest on nastawiony na zapewnianie wygody osobie jadącej po trudnym terenie. Mówiąc pół żartem, a w połowie na poważnie, polskie drogi znakomicie się wpisują w taki właśnie schemat. Swoje znaczenie ma ponadto wielkość koła, która jest dostosowana do jazdy górskiej, przez co w praktyce osiągany jest rozmiar niemalże roweru szosowego i tylko szerokość opony może stanowić tutaj problem. Tę oczywiście można wymienić bez najmniejszych problemów w mgnieniu oka i cieszyć się zmniejszonymi oporami.

lis 10 2015 Sklep rowerowy nie musi mieć szerokiej oferty...
Komentarze: 0

W Internecie zazwyczaj istnieje oczekiwanie, że wszystkie towary będą dostępne w tysiącach opcji i że każdy klient będzie mógł przebierać w nich dobierając nawet najdrobniejsze szczegóły każdej propozycji. W praktyce jest to jednak wręcz szkodliwe, czego dobrym przykładem są sklepy rowerowe. Jako najlepszy przykład sklep rowerowy można pokazać dlatego, że akcesoria rowerowe i rowery w ogóle to obszar, na którym pojawia się ogromna ilość produktów bardzo mocno zbliżonych do siebie wizualnie, przynajmniej w kwestii ogólnej stylistyki, ale rozrzut jakościowy jest ogromny. Jeśli sklep rowerowy oferuje dużą ilość zbliżonych do siebie rzeczy, to najprawdopodobniej istotna część z nich jest bardzo słaba jakościowo i zakup takiej rzeczy byłby poważnym błędem. Oczywiście sklep rowerowy musi posiadać rozwiązania przygotowane do zaspokajania bardzo różnych potrzeb zgłaszanych przez bardzo różnych ludzie. Nie to jest sednem problemu. Chodzi o to, że jeśli dla jednego rozwiązania proponowane jest kilkanaście opcji, sklep rowerowy prawdopodobnie nie prowadzi żadnej ich weryfikacji i kupowanie w nim jest podjęciem ryzyka, a każdy klient ma prawo oczekiwać, że oferta sklepu rowerowego jest jednocześnie poradą.

Modele 
lis 06 2015 Kross level b3, czyli klasyczny rower górski...
Komentarze: 0

Z rowerami górskimi w naszym kraju jest dość nietypowy problem, ponieważ w pewnym momencie takim mianem określany był w zasadzie każdy rower, który nie był klasycznym składakiem lub rowerem ostentacyjnie trekkingowym. Zdarzało się nawet, że rowery szosowe otrzymywały takie miano. W takich warunkach Kross level b3 czy inne podobne rowery górskie nie wyróżniały się specjalnie w gronie innych rowerów. Oczywiście Kross level b3 różni się zasadniczo od typowych rowerów miejskich i rekreacyjnych pod względem użyteczności, ale mowa tutaj przede wszystkim o świadomości ogólnej. Rower Kross level b3 to rower górski w pełnym tego słowa znaczeniu, ale nie jest to rower wyczynowy, więc na jego podstawie bardzo łatwo wywnioskować podstawowe cechy roweru, który ma służyć w górach. Są to w pierwszej kolejności wyjątkowa lekkość samego roweru oraz łatwość jazdy w trudnych warunkach. Oznacza to lekką konstrukcję i system napędowy tak zorganizowany, że można bez problemu przełączyć się na jazdę po dużym wzniesieniu i przetrwać to kondycyjnie. W tym rowerze wykorzystana jest też niewielka amortyzacja, która jest w zasadzie niezbędna dla bezpiecznej jazdy w terenie, gdzie na pewno będzie bardzo nierówno.

Modele 
lis 02 2015 Rowery dla miłośników jazdy terenowej
Komentarze: 0

Turystyka rowerowa staje się coraz popularniejszym sposobem spędzania wolnego czasu. Jedną z ciekawszych odmian tego sportu jest trail, który odnosi się do tzw. "singletracków", czyli wąskich jednokierunkowych ścieżek rowerowych w urozmaiconym terenie takim jak zbocza gór czy lasy. Rowery typu trail dysponują pełnym zawieszeniem, dzięki czemu łatwo przystosowują się do jazdy w zmiennych warunkach terenowych. Ciekawą ofertą rowerów typu trail dysponuje firma Kross.

 

Kross Soil to jeden z bardziej zaawansowanych rowerów tej marki. Najważniejszą cechą tego roweru jest dostosowanie technologii autorskiego zawieszenia RVS do 130mm skoku ramy. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest zmiana geometrii ramy w zależności od potrzeb. Domyślne ustawienie "t-trail" jest polecane na typowe ścieżki i uniwersalną jazdę. Drugie ustawienie, "ex-trail" zmienia kąty główki i rury podsiodłowej na bardziej otwarte i obniża środek ciężkości roweru. Dzięki temu rower lepiej zjeżdża oraz jest stabilniejszy podczas bardziej wyczynowej jazdy w terenie. Kross Soil dostępny jest w trzech wersjach różniących się osprzętem.

 

Rowery Kross mają również w ofercie hardtailową wersję (czyli dysponującą wyłącznie przednim zawieszeniem) Soila. Kross Dust w wersji podstawowej przeznaczony jest dla osób zaczynających przygodę z trailem.